Programmering

Gjorde om de två labbtesten jag hade kvar på ena kursen och klarade så nu har man fixat 7,5 hp av 30 möjliga. Har dock problem med det vi kallar java-programmering. Tenta på lördag och två inlämningsuppgifter kvar som ska in så fort som möjligt. Tentan ska jag nog kunna fixa om jag pluggar lite men uppgifterna är ju jobbiga. Får sitta med det hela veckan och kämpa med det. Vissa tillfällen känner man att man bara vill lägga ner det men det är ju dumt när man snart är klar. Får väl fråga hur lång tid man har på sig innan man behöver lämna in dem.
I övrigt så är jag bara väldigt trött på allting. Däremot köpte jag Laura Marlings skiva och den är på något sätt en frisk fläkt i tillvaron. Något av ett mirakel. Men man kan inte leva hela livet med en skiva som grund. Får se hur det blir med det. Nu ska jag nog bara lägga mig och sova. Sedan får jag försöka fixa en av uppgifterna. Förhoppningsvis kommer jag på något banbrytande under morgondagen men jag tvivlar på det. Får jag bara java-programmeringen klar så kan jag fixa webbprogrammeringen. Där är inga problem och jag tycker det är kul, men jag har ju inte tid med php när javan tar upp all tid. Värsta relationssnacket blev det av det men det är så det är. Php är det jag trivs med men av någon anledning valde jag att läsa java-kursen också. Påminn mig om att inte göra om något sådant misstag. Objektorienterad programmering är tydligen inte min grej. Jag lyckas med uppgiften när jag endast använder mig av en klass. Men när det ska börja användas fler klasser för samma program. Som för övrigt är kravet på uppgiften. Och så är man så stressad för att hinna klart innan terminen slutar så man har inte tid att verkligen lära sig det på ett bra sätt.
Men men. Vi får se om jag lyckas "sova på saken" och vakna med några nya idéer.

Ha det bra.

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Markus

Får hoppas du löser Javan :)

2008-05-22 @ 06:14:37
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0