Dåligt samvete.

Värst vad man fick dåligt samvete idag. Fyllde på mitt busskort på Värnhem och skulle sedan springa inom Coop och fixa lite mat. Utanför ingången står dock en tjej som representerar Svenska Afghanistankommittén och frågade om hon fick berätta lite vad de jobbade med. Självklart säger man inte nej när det gäller välgörenhet så jag lyssnade på vad hon hade att säga. Sedan frågade hon om jag kunde tänka mig att skänka 50:- eller 100:- i månaden för att förbättra människornas situation i Afghanistan. Tyvärr har jag ju ingen inkomst i sommar och går på sparlåga så jag sa att jag tyvärr inte hade råd med det just nu. Jag var ju ärlig och jag har verkligen inte råd men ändå har jag haft dåligt samvete hela dagen. Bestämde mig för att när jag börjar jobba så får jag fixa så att man skänker lite. Lite jobbigt att man ska gå och ha dåligt samvete för att man vill hjälpa men inte kan. Men det visar väl att jag är människa och bryr mig om andra så får väl ta det som en positiv sak.

Ha det bra.

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo man får ju lite dåligt samvete.. speciellt när man är på väg in och ska handla och kommer ut med kassar osv.. :S

2008-05-31 @ 00:33:31
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Markus

Drygt sånt, tänk om man hade haft pengar!

2008-06-01 @ 18:27:47
URL: http://halfwaytohell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0