Anta att hoppet sviker dig

Är så fruktansvärt uttråkad. Känner inte för att plugga och jag känner inte för att resa mig ur soffan. Har inte ätit något sedan vid 12-tiden och orkar som sagt inte ta mig det lilla avståndet mellan mig och affären för att inhandla något. Får försöka samla kraft lite senare idag. När tar allt slut. När kommer man att vakna på morgonen med ett leende på läpparna istället för att önska att man aldrig vaknat.
Kanske skulle sjunka in i min egen lilla värld och aldrig återvända, men vem vet.

Kan inte sluta tänka på en låt av Tom Malmquist som heter

"I suppose hope dies, but man doesn't"

En låt som på ett utmärkt sätt ger känslan av hopplöshet och vad händer om hoppet trotsar det gamla talessättet och faktiskt sviker en. Att leva utan hopp är som att vandra runt i världen likt en zombie i all oändlighet.
Nedan följer en dikt jag skrivit som jag läser när man känner sig väldigt nere.

1985 - 2009
24 vårar och en sommarkväll
Botten av mr. Jack är funnen
20 vita små piller och ett brev
Endast adresserat farväl
Ögonen sluts en sista gång
Där jag ligger på en bädd av ensamhet
24 vårar och en sommarkväll
Var allt som behövdes för att se

Ha en fortsatt trevlig dag ni som har det.

/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0